L’infant és un ésser competent, protagonista de la seva pròpia vida i el centre de l’aprenentatge. Cal estimular la seva implicació i participació activa, per això necessita estar en sintonia amb les seves emocions i motivacions per poder expressar-se en múltiples llenguatges (verbal, corporal i afectiu).
Treballem perquè l’infant aprengui:
A ser per contribuir al desenvolupament de la pròpia personalitat, créixer en autonomia i responsabilitat personal.
A conviure desenvolupant la comprensió de l’altre i la percepció de les formes d’interdependència (realitzar projectes comuns i preparar-se per donar resposta dialogada als conflictes), respectant els valors del pluralisme, la comprensió mútua i la pau i fomentar una relació respectuosa amb el medi ambient.
A conèixer, per adquirir les eines cognitives que es requereixen per a una millor comprensió del món i les seves complexitats, i per obtenir unes bases adequades per a l’aprenentatge futur.
A fer, per tal d’adquirir les competències necessàries per a participar efectivament en la societat i contribuir des de la plena consciència dels reptes socials globals i del context de transformació tecnològica.
Cal oferir la possibilitat de desenvolupar la seva capacitat de pensar, de escoltar i de ser escoltat, de racionalitzar, de comprometre’s amb el món que l’envolta.