Skip to main content

Book Appointment

© Union Dental. All rights reserved. Powered by YOOtheme.

La nostra mirada

A l’escola pública Baró de Viver, la vida d’escola sorgeix de la relació entre tota la comunitat educativa i el desig de conèixer el món. Creem oportunitats per fer un aprenentatge vivencial, competencial i globalitzat, acompanyant als infants en el seu procés de descobriment i creixement personal. Volem que els nostres infants aprenguin a ser, a conviure, a participar i habitar el món, per això us oferim una escola de qualitat, partint d’una educació en la vida i per a la vida.

Treballem des del compromís per la innovació pedagògica i el canvi social (sostenibilitat, ecologia, coeducació...) des de la mirada de què i de com han d’aprendre els nens i nenes del segle XXI, redefinint i potenciant la perspectiva educativa dels Projectes de treball fruit de la reflexió sobre l’entorn, els espais i les dinàmiques vinculades a aquesta perspectiva educativa.


L'infant

L’infant és un ésser competent, protagonista de la seva pròpia vida i el centre de l’aprenentatge. Cal estimular la seva implicació i participació activa, per això necessita estar en sintonia amb les seves emocions i motivacions per poder expressar-se en múltiples llenguatges (verbal, corporal i afectiu).

Treballem perquè l’infant aprengui:

A ser per contribuir al desenvolupament de la pròpia personalitat, créixer en autonomia i responsabilitat personal. A conviure desenvolupant la comprensió de l’altre i la percepció de les formes d’interdependència (realitzar projectes comuns i preparar-se per donar resposta dialogada als conflictes), respectant els valors del pluralisme, la comprensió mútua i la pau i fomentar una relació respectuosa amb el medi ambient.

A conèixer, per adquirir les eines cognitives que es requereixen per a una millor comprensió del món i les seves complexitats, i per obtenir unes bases adequades per a l’aprenentatge futur.

A fer, per tal d’adquirir les competències necessàries per a participar efectivament en la societat i contribuir des de la plena consciència dels reptes socials globals i del context de transformació tecnològica.

Cal oferir la possibilitat de desenvolupar la seva capacitat de pensar, de escoltar i de ser escoltat, de racionalitzar, de comprometre’s amb el món que l’envolta.


Els docents

A l’escola pública Baró de Viver, la vida d’escola sorgeix de la relació entre tota la comunitat educativa i el desig de conèixer el món. Creem oportunitats per fer un aprenentatge vivencial, competencial i globalitzat, acompanyant als infants en el seu procés de descobriment i creixement personal. Volem que els nostres infants aprenguin a ser, a conviure, a participar i habitar el món, per això us oferim una escola de qualitat, partint d’una educació en la vida i per a la vida.

Treballem des del compromís per la innovació pedagògica i el canvi social (sostenibilitat, ecologia, coeducació...) des de la mirada de què i de com han d’aprendre els nens i nenes del segle XXI, redefinint i potenciant la perspectiva educativa dels Projectes de treball fruit de la reflexió sobre l’entorn, els espais i les dinàmiques vinculades a aquesta perspectiva educativa.


Equip psicosocial

Actualment l'escola compta amb un educador social, una tècnica d'integració social i una educadora emocional. La seva tasca es programa des d’una òptica multidisciplinària.

Des de les aules:

  • Fan una atenció directa a l’alumnat per detectar situacions de dificultat en el desenvolupament dels infants.
  • Es coordinen amb l’Equip Assessor Pedagògic (EAP), amb Serveis Socials i amb altres serveis més especialitzats com el CRETDIC per fer l’acompanyament en cas necessari.
  • Assessorament i modelatge en pràctiques restauratives a l’equip docent.
  • Suport en l’elaboració de la programació en l’àmbit emocional i en el projecte de convivència.

Model educatiu

Linea d'escola

El nostre Projecte Educatiu es basa en l'acolliment de totes les identitats que formen part del nostre dia a dia, fent que l’escola esdevingui un espai de participació, diàleg, confiança, respecte i sentiment de pertinença.

Situem a l'infant en el centre del seu aprenentatge:

  • despertant la curiositat pel descobriment.
  • promovent el desenvolupament de les seves potencialitats.
  • estimulant l'experimentació i la creativitat.
  • fomentant l'esperit crític, el raonament i el pensament reflexiu.

Treballem els valors de respecte, solidaritat i convivència, per desenvolupar actituds com l'empatia, l'assertivitat, l'honestedat i l'esforç.

Col·laborem entre iguals i amb la comunitat per promoure l'interès per altres contextos socioculturals.

Amb aquesta mirada educativa volem potenciar al màxim les diferents capacitats dels infants de l'escola perquè esdevinguin persones competents i compromeses.


Enfoc globalitzador

El nostre model educatiu centrat en l'aprenentatge transversal es basa en la globalització dels aprenentatges. Neix a partir de la necessitat de comprensió d'una realitat complexa, de la capacitat d'intervenció de forma crítica en la transformació i millora de la societat i de la concepció constructivista de l'aprenentatge.

Respon a la necessitat que l'alumnat pensi críticament i sigui capaç d'aproximar-se a problemes reals i propiciar solucions creatives. Per això vol garantir el desenvolupament de la capacitat d'anàlisi, de l'esperit crític, de la imaginació i la creativitat.

La metodologia pedagògica de l'Escola Baró de Viver

  • Valora l'alumne com a únic, els seus desigs i possibilitats, tot buscant i potenciant el millor de cadascú.
  • Promou l'activitat ordenada i reflexiva, estimulant la iniciativa, la creativitat, l'expressió, el sentit crític i la comunicació.
  • Fomenta l'aprenentatge global interrelacionant les diferents àrees de coneixement.
  • L'adquisició de coneixements va connectada amb els interessos vivencials de l'alumne, dins de la realitat que l'envolta.
  • Incideix en que l'alumne descobreixi per ell mateix les solucions als diferents problemes que es presenten diàriament i en les diferents matèries.

“L’educació inclusiva és un procés pel qual s’ofereix a tots els nens i nenes, sense distinció pel que fa a la capacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l’oportunitat de seguir sent membres de les aules regulars i d’aprendre dels seus companys, i amb ells, a l’aula.”
Stainback (2001)

Escola inclusiva

Pensem que hem de promoure una definició compartida sobre què entenem per inclusió per anar identificant les barreres o els esculls que alguns dels nostres alumnes troben a l’hora de participar i aprendre.

El nostre projecte es basa en la codocència (equips de dos adults dins l’aula) per afavorir una educació personalitzada i adaptada a les necessitats i interessos de cada infant.


Treball per projectes

Segons Thomas, J.W. (2000) el treball per projectes són «tasques complexes que deriven de problemes o preguntes desafiants; que impliquen els alumnes en activitats de disseny, de resolució de problemes, d’investigació i de presa de decisions; que donen als alumnes l’oportunitat de treballar d’una manera relativament autònoma durant un període de temps ampli, i que culminen en una presentació o un producte reals» (Thomas, 2000).

Per nosaltres, treballar per projectes és una manera d’entendre l’educació i de concebre l’aprenentatge que implica canvis significatius a l’aula: protagonisme dels infants, la concepció de l’aprenentatge, el rol dels mestres, les metodologies d’ensenyament, la relació amb les famílies, el treball en equip entre els docents, les relacions entre els infants, els canvis en l’avaluació… Els nostres projectes són vius, actius i creen xarxes d'aprenentatges que interconnecten els coneixements.


Espais d'aprenentatge

Els espais d'aprenentatge són escenaris d’aprenentatge, de comunicació i de relació on els infants interactuen i experimenten lliurement amb diferents materials i propostes. Aquests tenen lloc durant les tardes de dimarts, dimecres i dijous.

Cada sessió d’espais té una estructura compartida i fixa:

  • Un inici on la/el mestra/e responsable presenta les propostes i es recorden els objectius compartits a tots els espais basats en el respecte al material, a l’espai i a la resta de companys i companyes.
  • La interacció i experimentació lliure amb les propostes i materials per part dels infants.
  • Un tancament reflexiu i formatiu on, a través de la conversa es comparteix el què s’ha descobert o fet durant aquella sessió.

"L’infant té cent llenguatges, cent mans, cent pensaments. cent formes de pensar, de jugar i de parlar. cent, sempre cent formes d’escriure, de sorprendre, d’estimar. cent alegries per cantar i entendre"
Loris Malaguzzi

Tallers

Els tallers es basen en necessitats detectades i es plantegen com a activitats a través de materials o accions més pautades. Això vol dir que els docents dirigeixen a l’alumnat a un determinat taller en funció de diversos criteris.


Taller d'anglès

Tots sabem que la llengua anglesa és una competència fonamental avui en dia, però aprendre una llengua estrangera no és fàcil. Entrar en contacte amb l’anglès des de ben petits, quan el cervell està més predisposat a l’aprenentatge, és clau per integrar la llengua d’una manera més natural i espontània, per això, els infants realitzen un aprenentatge vivencial de la llengua anglesa, mitjançant jocs i cançons.


Taller de llenguatge matemàtic

Els infants realitzen un aprenentatge matemàtic vivencial i sensorial, utilitzant el materials manipulatius i experimentals. Innovamat és una proposta flexible que aposta per aprenentatges significatius mitjançant la manipulació de materials, la descoberta, la conversa i l'intercanvi d'estratègies. Comptem amb una plataforma digital, bmath, que aglutina centenars d'activitats diferents pensades i dissenyades per atendre les necessitats d'aprenentatge de cada infant.


Taller de Psicomotricitat

Bernat Aucouturier defineix el concepte de psicomotricitat com “una pràctica que ofereix a l’infant la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional a través de la via del cos i el moviment en un dispositiu d’espai i temps”.

Les sessions de psicomotricitat comencen amb una ritual d’entrada, un temps de joc i un ritual de sortida. Es pretén que els infants, a través del moviment,, coneguin les possibilitats del seu cos, s'ubiquin en l'espai, s’expressin, es relacionin...


Taller de música

Taller vivencial d’expressió musical per tal de desenvolupar aquest llenguatge en l’infant. El taller consta de propostes lliures i altres conduïdes que permeten que cada nen i nena pugui descobrir les possibilitats de comunicació a través de la música.

Els nens i nenes de sisè toquen la batucada per poder amenitzar la Rua de Carnestoltes i preparen una performance que els ajudarà a acomiadar-se de l'escola a final de curs.


Taller d'art

L'art és un llenguatge universal que permet als infants comprendre, expressar i transformar el seu entorn. Amb una educació artística competent i sòlida, els infants poden millorar més enllà de l’habilitat per dibuixar o pintar. En cada creació artística es treballa la confiança, la persistència, la presa de decisions i la responsabilitat, capacitats essencials que ajuden els alumnes en la seva autoconfiança, a concentrar-se, a organitzar-se i aprofitar més el temps, i, en definitiva, a obtenir més recursos per assolir amb èxit els objectius acadèmics del present i del futur

El taller d'art es programa per cicles, sota una temàtica única basada en l'educació en valors: pau, gènere, racisme, ecologia…

Durant el curs es van desenvolupant els tallers d’art crític a través del:

  • Descobriment de la vida de l’artista o artistes.
  • Plantejament dels diferents tallers intercicle com a recurs d’expressió, emprant les diferents tècniques artístiques.
  • Realització dels diferents tallers Projecció de les creacions artístiques a les Jornades Culturals de l’escola Baró de Viver.
  • Exposició de les creacions artístiques dels infants de l’escola al Centre Cívic del Baró de Viver.

Eines de futur

Som conscients que estem immersos en un món amb grans canvis tecnològics, que es produeixen cada vegada més ràpidament, canvis dels quals no poden desvincular-nos. Les eines digitals permeten que els infants, no només esdevinguin receptors d’aprenentatge, sinó que puguin incrementar les seves possibilitats creatives. Si s’utilitzen de manera adequada amb objectius clars i definits, les tecnologies digitals tenen un impacte favorable en l’aprenentatge dels infant . La nostra tasca com escola esdevé un punt clau en aquest aprenentatge. Uns infants digitalment competents seran garantia d’una ciutadania digitalment competent, crítica i responsable en l’ús de la tecnologia.

Robótica

La programació i la robòtica educativa permet afavorir la creació de nous escenaris d’aula, on els infants són protagonistes actius i reflexius del seu aprenentatge a través del disseny i l’elaboració de creacions pròpies, i on es potencia el desenvolupament de les seves habilitats i competències. Es treballen continguts de ciències, tecnologia, enginyeria (construcció) i matemàtica, de l’àmbit de les STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), així com àrees de llengua i plurilingüisme.

El llenguatge de la programació, permet desenvolupar les capacitats creatives i d’organització, fomentar el treball en grup, promoure la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar.

Participem en un programa impulsat pel Consorci, Makers a les aules, on els infants plantegen els seus propis reptes tot connectant amb les propostes d'aula.